holmekagan

Trasig AC,,igen,,

Publicerad 2009-08-22 08:49:22 i Holmekagan goes Shanghai,

Jaha, då pajade AC:n i vårt sovrum igår kväll igen. För tredje gången på lika många veckor. Och varje gång det varit "engineers" här så säger dom att "nu är den fixad". Men jag börjar allt mer tvivla på deras kunnande,, Jag tror dom bara lagar den tilffälligt och inte kommer åt det grundläggande felet. Så här kan vi inte ha det! Det rinner vatten över golvet och vi ställer hinkar under men så börjar det droppa på ett annat ställe och,, Håkan ringde till nån högre boss förut och sa att "om de inte fixar detta nu så får de skaffa en ny lägenhet till oss"! Men vem vet, det kanske blir likadant där? Det är så mycket som inte fungerar här i lägenheten, internet hackar, sattelitkanalerna har försvunnit, vattentrycket i kranarna är det mesigaste man skådat,,,
Idag är jag uppretad och frustrerad som ni märker. Ska det fortsätta vara såhär så fort något krånglar?!

Kommentarer

Postat av: Linda W

Publicerad 2009-08-23 09:14:50

Välkommen till landet krånglig!! :-)

Postat av: Margareta Larsson

Publicerad 2009-08-23 14:19:48

Hej Katarina!

Andreas tipsade mig om din blogg, kul läsning. Känner igen en hel del av krånglet som Niklas också beskriver. Var ju med om en del själv när vi besökte Niklas. Nu väntar vi bara på att han och hans fru skall komma åter till Sverige efter att de var här i maj/juni och gifte sig i Valla kyrka. Tänkte på dig i torsdags när jag besökte ett soligt Klädesholmen.

Ha det så gott i "värmen"

Kram från Maggan i Myggenäs

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-23 14:37:17

Hej Margareta! Vad roligt att du hittat til min blogg! Blir du farmor snart nu då,,,? Är det i Bejjing de bor? Kommer inte riktigt ihåg men jag var inne o kollade på din resdagbok förra året när ni var här. Såg er när ni stod på muren :-)

Kram katarina

Postat av: Linda W

Publicerad 2009-08-24 12:25:01

Idag har jag haft fyra (!!) gubbar här i tre timmar för att installera ny kabelteve.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela