holmekagan

Basic

Publicerad 2013-09-04 10:30:40 i Holmekagan goes Cologne,

En stor skillnad med att bo i Tyskland jämfört med Kina är att du kan gå in i vilken supermarket som helst och hitta ungefär samma saker som hemma i Sverige. I Kina var man hänvisad till speciella affärer för att hitta mer västerländska varor. Även om fler typiska kinesaffärer med åren blivit allt mer västorienterade.
Men nu när vi bor i Tyskland är det ju nästan som hemma. Vore ju konstigt annars med tanke på närheten mellan länderna. Och även om man inte hittar samma märke osv så är det betydligt lättare att läsa på paket, flaskor och förpackningar vad innehållet är! 
Här följer ett litet urval på några basgrejer i vårt tyska hem. 
 
Men flaskan längst till höger är köpt i Sverige. Att hitta en bra hudkräm här (och även i Kina) är en omöjlighet för mig med min torra hud. Så min gamla trotjänare i över 30 år, HTH, måste få följa  med varje gång jag lämnar Sverige. 
 
 
 
 
 
C
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-17 13:29:21

Intressant!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela