holmekagan

Flytta hem

Publicerad 2013-10-21 13:15:31 i Holmekagan goes Cologne,

Har lagt till en ny blogg idag på länklistan, www.expatexplorer.blogspot.de. Där kan man läsa om det mesta som hänger ihop med expatlivet- svårigheter och möjligheter. Men även om hur det är att "repatriate" som nu börjar bli aktuellt för oss. Alltså att återvända till sitt gamla hemland. Jag har pratat med andra som flyttat hem om detta och även om man kanske inget hellre vill än att flytta hem så kan det vara bra att vara medveten om att det kan betyda problem också. Lika bra att inte blunda för det och hellre stå beredd och vara påläst. Men har man en någorlunda postitiv inställning till hemflytten så ska det visst hjälpa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela