holmekagan

En månad och vardag

Publicerad 2013-11-05 16:22:59 i Holmekagan goes Cologne,

Nybakad vallmokaka...mmm så gott! 
 
 
Hittade något som liknar falukorv på Rewe så den gamla 70-talsklassikern "Falukorv i ugn" fick liv igen! 
 
Också ett jobb. Att olja utemöblerna på toan. Tur man har stor toalett!! 
 
 
Nu är det bara lite mer än en månad kvar tills vi lämnar Köln och flyttar hem till Sverige. Det är mycket som ska ordnas med innan flytten - boka  flyttfirma, skriva listor på alla våra inventarier både till flyttfirman och till försäkringsbolaget, säga upp alla avtal vi haft här som hyresavtal, telefonabonnemang , bankkonton m.m. Ja allt sånt som man behöver för att klara en vardag vart man än bor. 
Så ska flyttdag planeras in och matchas med inflytt i Sverige. Vi lär få bo på hotell ett par dagar medans vårt bohag packas och körs hem. 
Under tiden flyter vardagen på med jobb och åter jobb för Håkan och jag är än så länge huslig hemmafru. Städar, tvättar och lagar mat! Det lär jag få göra sen också men det kommer aldrig att bli på samma sätt som under dessa utlandsår. 
Kommer jag sakna detta housewivesliv? Jag vet inte än... Men expatlivet kommer jag att sakna tror jag. Eller iallafall längta tillbaka till! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela