holmekagan

pyssel...

Publicerad 2011-10-13 16:11:35 i Holmekagan goes Shanghai,

idag på förmiddagen satt jag och Håkan i nästan 4 timmar och fyllde i listor inför flytten till Tyskland. Listor med våra saker som ska fraktas vidare härifrån. Det mesta ska läggas i en stor container som ska skeppas till Tyskland och det tar ca 6-8 veckor innan den kommer fram. Säg att containern går iväg härifrån strax innan vi flyttar, i slutet av november, då har vi den kanske i Tyskland i början av januari. Det kommer med andra ord att vara ganska så tomt i lägenheten i Tyskland en tid för den är nämligen helt omöblerad. Ingen soffa, inget bord, inga stolar, ingen säng, ingenting. Inte ens ett kök finns där ju!! Men säng ska vi köpa på plats för vi måste ju ha någonstans att sova. Och jag hoppas innerligt att köket kan installeras innan vi kommer. Sen så ska en del saker hem till Sverige, en del av Johns saker m.m. Vi får även ta en såkallad flygfrakt med oss när vi lämnar Shanghai och den kommer fram ungefär samtidigt med oss. I den får inte så mycket plats men en del av de nödvändigaste kommer vi att lägga ner där, lite köksutrustning, handdukar och lakan och kläder. Men innan allt detta går iväg måste man alltså fylla i listor med vad som ska fraktas och värdet av det. Det tog sin lilla tid. Vi gjorde ju detta även när vi flyttade från Sverige och hit men det var inte så mycket saker då och då skulle allt bara till ett ställe, Shanghai. I nästa vecka kommer en flyttfirma och så ska vi gå igenom allting en gång till. Roligt pyssel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela