holmekagan

hemma i Shanghai igen!

Publicerad 2011-10-08 16:13:39 i Holmekagan goes Shanghai,

Ja, nu är vi hemma i Shanghai igen efter en härlig semester i Vietnam! Det var verkligen en avkopplande semester kan man säga. I princip poolhäng varje dag med undantag för ett par utflykter. En förmiddag till ett vattenfall och en heldag runt ön. Men vi hade inte större ambitioner än så denna gång, vi behövde "bara vara" som det så populärt kallas. Snacka med varandra, läsa en bok, lösa ett och annat korsord, fundera vad man ska äta för mat eller om man ska ta ett dopp till...
Lite info om själva resan: Vi flög med Vietnam Airlines och bolaget får gott betyg. Rutten gick så här: Shanghai - Ho Chi Minh City - Phu Quoc - Ho Chi Minh City - Hanoi - Shanghai. 
Vi sov en natt i Ho Chi Minh City på ditresan och en natt på hemresan i Hanoi. Ok hotell som låg nära flygplatsen. På Phu Quoc bodde vi bo Eden resort. Ett bra hotell där frukost ingick. Hotellet låg alldeles vid stranden och hade även en pool. Rummen var rena och fina. Inget att klaga på. Vietnameserna verkar vara ett vänligt sinnat folk och vi blev mycket väl bemötta. Dock verkar det fortfarande vara ett väldigt fattigt land men jag tror de kan komma starkt med just turismen. Klimatet är behagligt och naturen underbar!
Jag ska lägga in lite bilder så snart jag hinner.

Nu säger jag godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela