holmekagan

fräcka fredag

Publicerad 2011-10-21 14:55:09 i Holmekagan goes Shanghai,

kommer ni ihåg Malena Ivarssons TV-program från 80-talet? Fräcka fredag? Det talades om sex och samlevnad på ett liiite öppnare och mer vågat sätt än tidigare och efter varje program visades en kortare såkallad erotisk film. Då ansågs det ganska så provocerande i mångas ögon men eftersom gränser tenderar att tänjas så tror jag inte så många rynkar på ögonbrynen över liknande program idag.
Iallafall så fångade min mobilkamera idag ett objekt som kan anses vågat, erotiskt, skojigt, töntigt,,,,men jag kan inte låta bli att delge er bilden. I varuhuset nära oss visas just nu en utställning med skor gjorda av modeikonen Vivienne Westwood. En blandas kollektion från -73 fram tills i år. Känsliga tittare varnas!!


är jag fräck eller bara töntig om jag bär denna sko??


I övrigt har min fredag bestått av att hämta tavlor som jag låtit rama in, hämtat foton, varit hos väskgubben och handlat fler väskor som är beställda hemifrån (Mulberry är poppis!), valt ut och beställt tyg till stolarna som snart ska börja tillverkas, ätit lunch med Lillemor, träffat Gunnel som är här på besök, sagt hejdå till Kristina som nu flyttar hem till Sverige, ätit en middag i all ensamhet (Håkan är bortrest i helgen). Ja, det var väl i stort sett allt. Nu ska jag strax kolla på en film hade jag tänkt. Tjingeling!

              

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela