holmekagan

beslut

Publicerad 2011-03-03 10:03:47 i Holmekagan goes Shanghai,

i veckan som gick fattade vi ett beslut. Beslutet är att bo kvar i nuvarande lägenhet. Eftersom hyreskontraktet löper fram till april så har vi varit runt och kollat på andra lägenheter. Man kan ju hitta något bättre, större, mysigare, charmigare.....Jag hade en önskan om att bo i en såkallad old apartment, en äldre, renoverad lägenhet från 20-30-talet. Jag känner en som bor i en sån och den är verkligen supercharmig. Men att hitta en som är både fin, ligger i ett bra område och faller inom ramen för vår boendebudget visade sig vara ett i princip omöjligt uppdrag. Då hade vi dessutom tappat tillgång till klubbhus och andra bekvämligheter så det blev inget med det.
Det känns väldigt skönt nu att "lägenhetsjakten" är över. Vi har redan flyttat en gång och även om man får flytthjälp så är det ändå lite bökigt. Jag kände till slut att jag orkar bara inte - nu får det vara nog. Vi har det bra här och nu tänker jag inte lägga mer energi på detta.

Jag har även känt mig lite trött och håglös den sista tiden. Det är jobbigt att inte känna sig riktigt i form. Jag minns att jag kände så en tid förra våren också men att det sen gick över så det är bara att hoppas att det vänder fort, fort!

Ikväll har jag och Håkan kinesiskalektion. Det är ett tag sen sist pga ledigheten över kinesiska nyåret m.m. Men usch vad fort man glömmer. Ett tag i slutet av januari tyckte jag att jag fått lite kläm på en del uttryck men så fort man inte övar och håller det igång så försvinner det. Håhåjaja!


avslutar med ett härligt fruktfat som serverades hos våra grannar i helgen. Det är fortfarande jordgubbstid här och vi frossar i detta härliga bär, tao mei, och andra goda frukter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela