holmekagan

påmind

Publicerad 2011-01-20 04:21:39 i Holmekagan goes Shanghai,

ibland blir man påmind om vilket land man befinner sig i. I morse när jag skulle slå på tv:n så fungerade varken BBC eller CNN. Flera andra utländska kanaler lös också endast svarta på skärmen. Kan det var snön tänkte jag först? För mycket snö på kablar, paraboler etc.. Sen tittade jag lite på kinesisk tv och då förstod jag. Kinas president Hu är på besök hos Obama i USA. Jaha, det förklarar saken.
Det vara samma när Nobels fredspris skulle delas ut i december. Då släcktes också alla kanaler ner av rädsla att något otillbörligt skulle rapporteras.
Jag läste på expressen.se att mänskliga rättigheter skulle diskuteras mellan "herrarna" idag. Interesting!! Är det en mänsklig rättighet att få titta på vilken tv-kanal man vill?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela