holmekagan

glimtar*

Publicerad 2011-02-21 12:08:51 i Holmekagan goes Shanghai,


melodifestivalkväll hos våra kära grannar.


med ostbågar...mums!



middagsbjudning på Fuxing Lu.





mysig dag med Ingrid - thailunch, Chanelutställning och ett besök på Spin.


målarkurs - vi skulle måla Kameliablomman.


utsökt god måltid på  Xinjiangrestaurangen Yershari. Jag och John frossade i bl.a yogurt, bröd och kebabkött.


askkurs hos Anneli som har stort tålamod med sina elever. Denna gång stod runda askar på programmet.


gissa vilken som är min?


guidad rundvandring på Peace Hotel. Det anrika art deco hotellet stod färdigt 1929. År 2007 renoverades det och återöpnnades förra året. Att befinna sig inuti hotellet är som att vara tillbakaflyttad till en svunnen tid. Magiskt!








återkommande motiv - 2 greyhounddogs. Den ursprungliga ägaren hade visst sådana.


art decodesignen bygger på matematikens geometri och det sägs att den återkommande regelbundenheten och logiken i alla mönster inger lugn och harmoni. Människan känner sig tillfreds i dessa miljöer.


vy från hotellets takterass. Shanghai låg i tät dimma denna dag.


glad kväll med mat, vin och mahjong!



         


Kommentarer

Postat av: stephanie

Publicerad 2011-02-23 09:11:51

jag gissar att den rosa burken är din! är det rätt?

Åhh det Art Deco hotellet vill man ju bo på en natt. vad kostar det tro?

Postat av: Katarina

Publicerad 2011-02-23 09:47:22

Det skulle man kunna tro men den blåvita är min!

Du, det är nog väääldigt dyrt att bo där men en natt kanske man har råd med ;-))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela