holmekagan

vardag i Shanghai

Publicerad 2010-09-29 10:17:20 i Holmekagan goes Shanghai,

det blir ändå någon form av vardag här i Shanghai och det känns ganska så skönt. Även om jag gillar att upptäcka nya saker så är det något tryggt med återkommandets lunk. Kan man skriva så? Ja, iallafall så går en dag i sänder och vad har då hänt sen jag skrev sist? Jo, på lördag och söndag jobbade Håkan så jag umgicks en del med min granne Kristin vars man också jobbade. Vi tränade på gymet, åt lunch och på lördagen gick vi på drinken på Sacha's. Allt eftersom anslöt "herrarna" och vi åt middag ihop med några andra svenskar.
På söndagen besökte jag bla John när han stod och delade ut kakor på ett Carrefourvaruhus. Det var kul att se honom in action! Passade även på att storhandla.
Måndagen ägnades åt barnhemmet. Sen var det tänkt att jag skulle hälsa på en liten bebis men det var förkylning i familjen så det får bli en annan gång. Hjälpte istället John att handla ett nytt tangentbord till datorn.
Igår, tisdag, dansade jag zumba. En latinamerikansk dansform med mycket vicka på höfterna och skaka på rumpan. Svettigt men roligt! Sen var det utflykt till en nyöppnad botanisk trädgård - jättefin! Firade även Maggie som fyller 60 idag!
Håkan åkte till en stad inom Kina igår och kommer hem ikväll och bara vänder. Tidigt imorgon åker han till Europa och Paris...och får träffa Annika och Christophe. Lyckost han!
Idag har jag målat och sen ätit lunch med några av målarkompisarna. Nu funderar jag på vad jag ska laga för middag till mig och John innan jag ska pinna iväg till kören...
Imorgon står gardinmarknaden på programmet.
Detta är lite av hur mitt liv ser ut härnere. Inte så olikt hemmalivet förutom att jag inte jobbar och inte städar. Men jag får diska, tvätta, stryka, handla och laga mat. Plus att jag har förmånen att vistas i denna superhäftiga stad som heter Shanghai! Välkomna hit :-)

   

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela