holmekagan

tisdagstankar

Publicerad 2010-09-21 05:17:36 i Holmekagan goes Shanghai,

om en vecka åker Håkan på "Europaturné" och är borta i 3 veckor. Det känns inte så kul att behöva var ensam så länge. Denna turné infaller dessutom under den såkallade Goldenweek, nationaldagsfirandet här i Kina, då många är lediga och passar på att åka på semester. Men inte vi inte... Så stan är tömd på folk, det är ledigt från alla aktiviteter och jag är ENSAM. Ja, John är ju här förstås men han har fullt upp med sitt. Nej, jag gillar inte detta samtidigt som jag kan förstå att ska nu Håkan ändå till Europa så kan han lika gärna passa på att ha alla de där viktiga mötena och samtalen på en gång. Kanske bättre än att flänga fram och tillbaka titt som tätt? Men 3 veckor!! Det är länge. I vanliga fall (läs hemma i Sverige) har jag inte ont av att vara ensam men det blir så annorlunda här. Och när man inte jobbar heller blir det många timmar att slå hål på. Vissa kanske tror att man lever världens lyxliv här nere men så är det inte. Visst, det är lyxigt att vara ledig och göra som man vill men allt måste ha en mening också. Så är det inte liite synd om mig iallafall..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela