holmekagan

kärt återseende

Publicerad 2010-09-07 06:14:06 i Holmekagan goes Shanghai,

igår fick jag ÄNTLIGEN träffa de små liven på hemmet igen. Åh, vad jag har längtat och undrat hur det var med dem. Det är nästan 3 månader sen jag såg dem sist och det var så roligt att se att de flesta av dem verkade må bra och var friska. Min lilla favorit Ellen hade växt rejält på längden och var en aning trött igår, antagligen beroende på värmen, men för övrigt verkade hon vara okej. Alla hade fått varsin ny säng och väggarna var nymålade och dekorerade med blommor. Även om huset är mycket sjabbigt så försöker de så gott det går att hålla det någorlunda fräscht. Allt handlar förstås om pengar som är en ständig bristvara.
Huset är mycket dåligt isolerat och på vintern är det därför mycket kallt inomhus och nu på sommaren stekhett. Ingen AC finns utan bara några få fläktar men de hjälper föga. Svetten fullkomligt rann på mig igår men vad gör det. Jag är där ett par timmar varje vecka, jag kan åka direkt hem och duscha. Jag är så oerhört tacksam att jag överhuvudtaget får komma dit och förhoppningsvis kan bidra med någonting. Jag känner att jag skulle vilja göra mer, vara där mer, och jag ska undersöka denna möjlighet nu i höst.

   Kinesisk pojke
bild lånad från World childhood foundation

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-07 18:41:27

å vad roligt!

hur var det med min lilla älskling då? inte kvar??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela