holmekagan

framme!

Publicerad 2010-09-01 11:10:24 i Holmekagan goes Shanghai,

nu är jag här igen - i mitt andra hemland Kina! Resan gick bra men någon vidare sömn blev det inte denna gång. Det var även utfärdat tyfonvarning över Shanghai så det var lite osäkert ett tag om vi skulle kunna flyga direkt men stormen drog sig visst åt Japan. Får se om den hälsar på lite senare..? När jag låg och vilade förut hörde jag hur det började hagla och regna något förskräckligt så nog är här något på gång i luften alltid. Tempen ligger på strax över 30 grader och det är ganska okej för min del. Blir det inte varmare än så ska jag inte klaga. Jag är glad att jag åkte hit ett par veckor senare än förra året, då kom jag redan den 11 augusti och här var närmare 40 grader - puh! Men man vet aldrig med vädret i Shanghai, rätt vad det är stiger eller sjunker tempen till nya rekordnivåer.
Hur känns det då att vara tillbaks? Ärligt talat har jag inte hunnit känna efter så mycket ännu men det blir nog bra!


första bilden - jag kollar mailen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela