holmekagan

rainy days

Publicerad 2010-10-25 10:00:08 i Holmekagan goes Shanghai,

det har regnat i Shanghai hela helgen och idag är det mulet. Tempen har även sjunkit till under 20-strecket så jag tror bestämt att hösten är här. Kineserna har börjat med långkallingar, stövlar och jacka som en markering på att sommaren gjort sitt. Men vilken härlig tid det har varit fram tills nu! För en skandinav är det rena drömmen att kunna gå i t-shirt och kortbyxor långt in i oktober. Men som sagt - idag frös även jag när jag var ute och även om det är långt kvar tills jag tar på mig dubbla byxor så måste jag nog nu dra på en varm jacka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela