holmekagan

tisdag 25 maj

Publicerad 2010-05-25 04:44:06 i Holmekagan goes Shanghai,

idag när jag vaknade och öppnade fönstret här på 17:e våningen så slog något emot mig. En doft, en tanke, en förnimmelse - jag kan inte riktigt beskriva det. Men jag fick iallafall en känsla av sommar. Här är varmt nu, närmare 30 grader. Vad gör man när man det är varmt ute och man är ledig? Går ut såklart!! Går till stranden, tar båten ut till en liten holme. Men det kan man inte göra här i Shanghai. Här är man fast mellan asfalt och betong och stannar helst inomhus i ac:ns svalkande brus. Men snart, om 3 veckor närmare bestämt, då är jag HEMMA igen och det första jag kommer att se när jag stiger upp är HAVET. Bäckeröfjordens blåa dyning. Plus Frans och Gretas gråa eternithusvägg med tillhörande lilla blomstertäppa och slingrande murgröna..kanske hör jag dem skramla med kaffekopparna också där i morgonsolen...:-)

Kommentarer

Postat av: Anna Orvefors

Publicerad 2010-05-28 20:50:17

Vi längtar efter er!!

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-05-30 15:38:05

Vi längtar efter Er också! Snart är vi hemma - only 2 more weeks to go :-)Boka in midsommar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela