holmekagan

minitur till Hangzhou 2-3 maj

Publicerad 2010-05-06 13:24:59 i Holmekagan goes Shanghai,

hangzhou ligger en och en halv timmas tågresa söder om Shanghai. Stan är mest känd för sjön West Lake men här finns även några av Kinas bästa teodlingar. Vi hade inte så mycket tid och ville heller inte stressa runt så vi tog det mest lugnt. Vi tillbringade flera timmar vid West lake både på söndagen och på måndagen. Där var jättefint. Det sämsta med stan var att det var ursvårt att få en taxi. Vi har aldrig varit med om maken. När Håkan sen berättade detta för sina kinesiska kollegor så sa de att Hangzhou är känt även för detta. Svåraste stan i hela Kina att få en taxi,,,


Shanghai south railwaystation


på tåget.


i brist på taxi, något tuk-tukliknande fordon.


hej, hej, hemskt mycket hej!!


håkan har fått en ny kompis.


håkan vid West Lake.


2 söta killar tar en paus i skuggan.


jag vid West Lake.

  
broken bridge.

   


det enda vi köpte i Hangzhou - en parasoll! Den gav god svalka i den 33.gradiga värmen.  

                                                                                                            

Kommentarer

Postat av: Stephanie

Publicerad 2010-05-06 13:42:19

hihi ni är så söta, du och pappa alltså. kul tripp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela