holmekagan

onsdag den 10 mars

Publicerad 2010-03-10 08:00:27 i Holmekagan goes Shanghai,

jag kan börja med att berätta att igår kväll så krashade hårddisken. Jag har haft problem med att komma in på facebook i över en vecka och det är ju visserligen inte hela världen men man vänjer sig så fort vid att gå in iallafall en gång per dag och "kolla" läget. Så igår skulle Eva försöka ladda ner något gratisprogram som gör att man kan gå in "bakvägen" till facebook. Regeringen i detta land har ju tyvärr blockat ett antal internetsidor som anses "farliga" för folket och facebook är en av dem. Nåväl, när programmet skulle börja laddas ner så började hela skärmen flimmra och datorn fick en massa konstiga ljud för sig. VIRUS tänkte jag och stängde snabbt av och drog ut anslutningen till internet. Efter en stund prövade jag att sätta på datorn igen men samma sak hände, flimmer och hackande ljud. Så som sagt, det ser ut som allt är krashat så vi får väl lämna in hårddisken för rensning eller nåt. Så nu lånar jag Johns dator. 
Idag gick jag upp vid halv åtta, duschade och åt frukost. Kvart över åtta kom Billy och hämtade mig och körde mig till målarkursen. Idag skulle vi lära oss att måla granatäpplen,,, inte helt enkelt. Men kul som vanligt att leka med penseln, blanda färger och pröva sig fram. Sen åt jag och Camilla lunch på en muslimsk restaurang ute i Hongqiao. Ett mysigt litet ställe med billig mat.
I eftermiddag har städpatrullen varit här och jag har varit en sväng till Cityshop och handlat. Ikväll blir det pannbiff och potatismos till middag - mums!!
Håkan ringde precis och berättade att hans plan är försenat så istället för att vara hemma vid halv sex så blir det nog snarare vid åtta ikväll som vi får se honom igen. Jaja, thats life.
Idag skiner solen och det är underbart! Det var längesen kan jag säga och NU tror jag våren kommer.

Kommentarer

Postat av: stephanie

Publicerad 2010-03-10 11:15:11

hihih. lycka till med projektet!

idag är jag sjuk och vet inte om jag ska gå på praktiken..

miss you.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela