holmekagan

sommartider hej, hej!

Publicerad 2010-06-24 19:09:02 i Sommaren 2010,

jag sitter här och funderar på om jag ska fortsätta blogga även nu under sommaren...? Detta är ju egentligen en Shanghaiblogg men det kan ju lika gärna bli en blogg om mitt totala liv som även innefattar sommarlov på Klädesholmen! Fast kanske kommer jag inte att vara lika aktiv i bloggandet nu på sommaren utan det får bli en uppdatering då och då.

Denna veckan har iallafall bestått av en tur till stora staden Göteborg med Yvonne, bakdag med Britta, vetrinärbesök med pappa och Bruno, pysseldag med Anna, tjejträff på Rönnängs brygga med Sandra och Helen och handla mat inför midsommar. Jag har även STÄDAT hela huset idag...puh..det var ett tag sedan jag höll i en dammsugare och skurade toaletter. Har ju blivit lite bortskämd med mina ayis i Sh.
Ikväll kommer Håkan från Holland där han varit under veckan. Det är roligt att han får fira midsommar hemma även om han måste åka tillbaks till Shanghai på söndag för att jobba några veckor till. Nästa vecka kommer John hem på sommarlov. Han längtar nu kan jag säga. Han är faktiskt den av oss som varit utomlands allra längst i ett sträck. Nästan 11 månader. Steffie Bong är i Grekland och firar midsommar. Ha det så gott kära dotter! Det får väl bli en ozou som nubbe ;-)

     
"Käraste bröder, systrar o vänner"


   

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-29 15:01:53

SKÄGG-KALLE!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela