holmekagan

hejdålunch för Annika

Publicerad 2010-06-01 11:21:16 i Holmekagan goes Shanghai,

att bo som expat i Shanghai innebär många saker. En av dem är att vänner kommer och går. Precis när man börjat lära känna någon så är det dags för den personen att åka hem till Sverige eller ge sig iväg till något annat land. Det är lite tråkigt faktiskt men något man bara måste acceptera. Jag har pratat med andra expats om detta och alla säger i stort sett samma sak. That's life! Man får vara glad för den tid man haft tillsammans och förhoppningsvis så dyker det hela tiden upp nya bekantskaper/vänner. Men de som bott här i flera år säger att till slut så orkar man inte längre jaga nya vänner för man vet ändå inte hur länge man får behålla dem. Tja, så kan man också se på saken. Men det finns ju inget som säger att man inte kan mötas igen!

Idag var det dags att säga hejdå till Annika som bott i Shanghai i 3 år. Innan dess har hon bott på flera ställen i Europa så hon har varit expat i många år. Men nu ska hon och maken dra sig tillbaka och bara njuta av huset i Fjällbacka och i Frankrike.
Mellan Fjällbacka och Klädesholmen är det inte så långt så jag tror vi ses ganska snart igen. Och vi ses ju redan på söndag då kören ska bekänna färg på Expo!!


Annika och Camilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela