holmekagan

smultron och tång

Publicerad 2010-07-22 13:14:56 i Sommaren 2010,

sommardagarna försvinner en efter en och blir till veckor, snart månader. Man tycker man har så mycket tid men det går fort, så fort. Man vill hinna med så mycket och det är svårt att hitta de där stunderna då man bara stannar upp, sitter ned helt stilla och bara njuter. Någon hade skrivit på Facebook "Natten är tyst och svart som sammet". Det tyckte jag var fint skrivet även om nätterna just nu inte är så becksvarta precis. Men jag tänker mer på det där med att bara vara som vi så ofta pratar om och vill göra men aldrig gör. Tänk då att gå upp mitt i natten och sätta sig på balkongen t.ex. Bara sitta där och titta ut i mörkret och lyssna på tystnaden. Nja, helt tyst blir det nog inte, det är väl alltid något som hörs, men jag menar nog mer den där stillheten som infinner sig på natten. Tv:n och datorn är avstängd, musiken och sorlet från festen har tystnat, båtarna ligger i hamn, vägarna är tomma på trafik. På natten kan man verkligen "bara vara" om man vill för då finns inget annat som stör. Sen framåt morgonkvisten drar allt igång igen och det är full fart. Sätta på kaffet, sätta på radion, hämta G-P, och  "Vad ska vi göra idag då?"


Kanske sitta och plaska med fötterna i vattnet ... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela