holmekagan

SEA coffee morning

Publicerad 2010-02-08 07:48:51 i Holmekagan goes Shanghai,

SEA står för Shanghai Expatriates Association och är en förening för utlänningar i Shanghai. SEA ordnar allt från resor, fester, utflykter, matlagningsträffar till som idag, morning coffee. Det bästa med SEA är att både män och kvinnor är välkomna som medlemmar. Även om det tillsynes är övervägande kvinnor som deltar i de olika aktiviteterna. Idag hölls morgonkaffet på JC Mandarin Hotel och vi var säkert över hundra kvinnor. Jag såg endast två män i denna skara. Men de flesta utländska män som är här arbetar ju på vardagarna medans deras kvinnor är hemmafruar och kan ägna sig åt annat. Det var även en rad olika välgörenhetsorganisationer representerade där idag och de sålde saker, ville värva volontärer eller att man skulle skänka en peng.
Förutom kaffe kunde vi idag förtära små delikata smörgåsar, kakor och frukt. Riktigt mumsigt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela