holmekagan

nya tag

Publicerad 2010-12-04 04:52:20 i Holmekagan goes Shanghai,

denna veckan har jag haft magsjukan. Det var längesen som väl är men likväl är den en alltid lika ovälkommen påhälsare. Jag får ångest varje gång innan jag kräks. Vill bara fly men kan inte. Usch ja. Som väl är så hämtar man sig ju relativt snabbt efter en magsjuka även om man kan känna sig trött flera dagar efteråt. När jag känner att det börjar vända, att jag håller på att bli frisk igen, då blir jag så glad. Det påminner mig om hur tacksam jag är att jag är frisk. Jag menar, en släng av magsjuka är ju ingenting i jämförelse med någon farlig eller kronisk sjukdom. Magsjukan är ju övergående. Men ändå...när man ligger där och det känns som hela livet rinner ur en. ja, då tror man ju att man ska dö.
Men idag är det lördag. Jag har sovit länge, ända till kl.10, duschat och ätit frukost. Ute lyser solen och tempen visar på 14 grader. Blir nog en sväng till grönsakstanterna på Wulumuqi lu idag, lunch någonstans längs vägen och ikväll är det glöggfest hos Ingrid och Janne. Mysigt!

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2010-12-06 18:32:51

Stackars dig som fick magsjuka. Det låter inget vidare. Vad fin ljusstaken blev! Ser redan fram emot nästa Shanghai-resa. Funderar på att stanna en vecka längre än tjejerna, i så fall blir det två och en halv vecka i februari. Kram på dig,hälsa Håkan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela