holmekagan

avsked

Publicerad 2010-12-15 04:26:15 i Holmekagan goes Shanghai,

jag har skrivit om det förr och gör det igen. När man bor som expat i ett annat land så träffar man väldigt mycket människor. Några blir ens bekanta och några kommer man närmare och de blir ens vänner. Det är en otrolig rikedom att få möta så många underbara människor som vi får göra här i Shanghai. Men de flesta är här en kort tid av sina liv, 3 år är den vanligaste tiden. Sen är det dags att bege sig hemåt igen eller på nya äventyr. Vi vet alla att det är såhär, att "flyttdagen" kommer förr eller senare, men det hjälper inte för avsked gör ont. Inom de närmaste veckorna är det flera av våra vänner som lämnar Shanghai för gott..

there are places I remember
all my life, though some have changed
some forever not for better
some have gone and some remain

all these places had their moments
with lovers and friends I still can recall
some are dead and some are living
in my life I've loved them all

( The Beatles)


         






                                                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela