holmekagan

vårpromenad

Publicerad 2010-04-06 09:11:48 i Holmekagan goes Shanghai,



igår innan middagen tog jag och Håkan en liten promenad. Vi brukar gå runt vårt kvarter via Xujiahui park. Eftersom många var lediga igår - ej på grund av att det var annandag påsk utan det är en annan kinesisk högtid som jag i skrivande stund ej kommer ihåg namnet på - så var parken full av människor. Solen sken och det var en härlig dag. Jag tycker mycket om att bara strosa runt utan stress, slå mig ner på en bänk, titta på folk och som nu - titta på alla vackra träd som blommar.



    
  Magnolia


Som vanligt; klicka på de små bilderna En gång så ser ni dem i större format!!

Kommentarer

Postat av: Lin

Publicerad 2010-04-06 20:18:23

Så underbart vackert!!! Sjunger fåglarna också?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-08 13:50:39

Nja, det är lite dåligt med fågelsången. Men ibland på morgonen kan jag höra några som trudeluttar :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela