holmekagan

malaysiaresan 2010-03-26 --- 2010-04-03

Publicerad 2010-04-04 13:50:55 i Holmekagan goes Shanghai,

fredagen den 26 mars åkte vi ut till Pudongs flygplats för att sedan bli sittande där i hela 12!! timmar..Flyget till Kuala Lumpur blev nämligen kraftigt försenat och hur kul är det att bara sitta och vänta när man inget hellre vill än att komma iväg - fram till målet. Men vi blev iallafall väl omhändertagna under väntetiden, fick mat och fick även sträcka ut oss några timmar på ett av flygplatshotellen. Så det gick ingen direkt nöd på oss. Och det har det inte gjort på resten av resan heller. När vi väl kom fram till den lilla ön Lang Tengah på lördagen den 27 mars så var vi ganska trötta men efter en dusch och en god lunch så var det bara att börja njuta av semestern. Jag överdriver inte om jag säger att vi har haft det JÄTTEBRA. God mat, bad och snorkling, vackra fiskar och koraller, regnskog och djungel, sand och palmer och hav, hav, hav så långt ögat kunde nå. Lang Tengah är obebodd förutom de som arbetar på de 3 små hotellen, samt gästerna som kommer dit. Det tar ca 45 minuter att åka från fastlandet ut till ön och bara det - att få en båttur på havet. Wow, säger bara!! Nästan som att vara hemma och fräsa ut till Äggeskär.


john o eva








picture of a picture

         

     


ibland kom en rejäl regnskur. Titta hur vattendropparna studsar mot blommorna.


vi avslutade resan med 2 dagar i Kuala Lumpur. Här middag på Hard Rock café.


stadens kännetecken; Petronas twintowers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela