holmekagan

helgen som gått

Publicerad 2010-04-19 11:18:43 i Holmekagan goes Shanghai,

lördagen började med en tur till vår nya lägenhet på Grand Gateway. Det är några saker som vi är missnöjda med och de har lovat att fixa det under veckan så vi hoppas på det bästa. Nästa vecka är det tänkt att flyttlasset ska gå.
Sen åkte Håkan ut till Formel 1-banan för att titta på när förarna hade tidsträning. Jag drog ut på stan med Erica och Ingrid. Vi fick en fin dag i solen och kollade b.la in nya "The Bund" - det berömda promenadstråket längs floden. Det har varit stängt i nästan 1 år för renovering så det var faktiskt första gången som jag fick mig en promenad där. Riktigt fint faktiskt.
På eftermiddagen mötte vi upp de andra i "svenskmaffian" på Fat Olive för en lördagsdrink. Jag och Håkan stannade inte så länge denna kväll utan begav oss hemåt. Vi ville ladda inför nästa dags äventyr - nämligen Formel 1!!
Denna helg var det Shanghais tur att få hålla i trådarna till denna internationella motortävling. Jag tillhör absolut inte de hängivnas skara för denna sport men tyckte det kunde vara kul att ha sett spektaklet en gång i livet. Och det var kul men om sanningen ska fram så räcker det med en gång. Förarna körde varv efter varv och eftersom det regnade lite så blev det en del action i form av avåkningar och sladdningar. Dock inget allvarligt. En som heter Button vann men jag hejade på en som heter Rosberg. Han har visst skandinaviskt påbrå så jag tyckte det kändes bra. Men jag har redan glömt vilka olika stall de tillhör...så ni förstår hur intresserad jag är. Ja, ja..



The Bund 1.

The Bund 2. Vi var inte de enda som var ute och flanerade..

 
Sen jag började på barnhemmet har jag märkt att jag mer och mer tittar på kinesiska barn. Med tanke på hur många övergivna barn det finns i Kina så blir man ju alltid extra glad när man ser de barn som verkar älskade och välkomna till familjen! Och tvillingpar är det väldigt ovanligt att man ser men denna pappa visade stolt upp sina 2 pojkar.



Tävling!! John försöker se cool ut medans Håkan spanar efter bilar,,,


Stefan och jag.


Jenny och Mikael.


Toni och Erica.


Bilarna!! Vroom, vroom!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela