holmekagan

tillbaks i storstan

Publicerad 2009-10-26 08:12:38 i Holmekagan goes Shanghai,

Mitt "mission in Sweden" är avklarat och jag är här igen, i stora staden. Från ett höstligt Sverige till ett somrigt Shanghai. Det är inte lika varmt som när jag åkte härifrån i september men tempen ligger ändå på 26 grader. Och från att ha kunnat ta en promenad på Klädesholmen utan att möta en endaste själ har jag redan idag gått fram och tillbaks till mataffären och trängts med 1000-tals kineser. Språket, dofterna, trafiken - allt bara slår emot mig. Hemma är det så tyst, det är det aldrig här. Inte ens i lägenheten.

Nu väntar jag på att John ska komma hem från skolan och så ska vi äta middag. Håkan är i Europa denna veckan så vi träffas inte förrän på lördag- Knepigt förhållande,,,, nu har vi inte träffats på 1½ månad :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela