holmekagan

träff med swedeladies

Publicerad 2009-08-27 13:25:07 i Holmekagan goes Shanghai,

Idag har jag varit på träff med Swedeladies, en förening för svenska kvinnor i Shanghai. Träffen hölls på en kaffebar mitt inne i smeten, nära People's Square. Vi var kanske ett 20-tal kvinnor i olika åldrar, några har bott här ett tag och en kom så sent som igår. Det var trevligt och jag bytte mailadress med några stycken, vi får väl se om det kan bli några nya bekantskaper. Två stycken har barn i Johns ålder som också ska börja på Jiatong university. Sen så anmälde jag mig till en nybörjarkurs i mahjong, det ska bli kul! Och så fick jag träffa Linda som jag känner litegrann. Hon har bott här i stan i över 2 år och känner till det mesta om saker och ting.

Det är fortfarande JÄTTEVARMT här, 37 grader,,,Jag stod inte så värst länge och väntade på att Billy skulle komma och hämta upp mej efter träffen men på den stunden hann jag bli totalt genomsvettig. När vi körde hemåt kom regnet men det var bara en kort skur. Förra veckan regnade och åskade det varje dag men denna veckan har varit mer stabil fast varmare då,,,

Imorgon kommer Håkan hem från Kunming! Vi tänkte fira kinesisk alla hjärtans dag lite i efterskott och gå ut på romantisk middag :-)

Kommentarer

Postat av: Anna Orvefors

Publicerad 2009-08-28 07:31:55

Hej!

Kul att läsa om allt ni gör, det var ju synd om Håkan att han blev sjuk. Måste rusa till jobbet, men kommer in i helgen igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

En öbo i storstan! I april 2009 flyttade jag med min man till Shanghai, Kina och där bodde vi fram tills november 2011 då vi styrde kosan mot Europa igen. Köln är numera min tyska hemstad!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela